Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Ο Ερημίτης και ο Αγοραίος.



Διάβασα σήμερα, με το καλημέρα, ένα άρθρο σχεδόν λίβελλο του κου Θεοτοκά , υποψηφίου με τη ΔΗΜΑΡ στην Χίο, το οποίο απευθύνεται στον Γιάννη Μακριδάκη (εδώ το άρθρο:http://politischios.gr/parembaseis/o-erimitis-o-hrysaygitis-kai-o-dimaritis )και αισθάνθηκα την ανάγκη να γράψω μερικά πράγματα, τόσο εμφανή σε μένα , αλλά τόσο θολά στην ελληνική κοινωνία.
Καταρχήν όλοι γνωρίζουν την προσωπική φιλική μου σχέση με τον Γιάννη αλλά αυτό μικρή σημασία έχει αφού αυτά που θα γράψω άπτονται πολύ γενικότερων θεμάτων Πολιτισμού που δεν έχουν σχέση με το άν συμπαρίσταμαι ή όχι σε αυτόν.
Ζήτημα πρώτον.
Στην Ελλάδα είναι αδύνατον να ξεχωριστεί το έργο απ τον Δημιουργό του.
Ο κος Μακριδάκης κατηγορείται για την συγγραφική του δεινότητα ή για τις πολιτικές και κοινωνικές του θέσεις και την στάση ζωής του;
Εάν κατηγορείται ως κακός συγγραφέας, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, ας μην αγοράσει ή διαβάσει τα βιβλία του , όποιος νομίζει και όποιος διαβάζει βιβλία.(θλιβερά μικρό ποσοστό επί του πληθυσμού της χώρας)
Εάν κάποιος διαφωνεί με τις πολιτικές ή κοινωνικές του θέσεις απαντά πολιτικά και όχι για το αν γράφει καλά βιβλία.
Εάν κάποιος διαφωνεί με τον τρόπο ζωής του, δεν του πέφτει λόγος.
Αν επίσης νομίζει ότι θίγεται υποβάλλει μήνυση και δεν καλεί σε εμπορικό μπουκοτάζ , όπως έκανε η κα Γεωργακοπούλου στο προταγον.
Στην Ελλάδα δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε την μπανάνα απ το μανταρίνι.
Για παράδειγμα το ότι διαβάζουμε το αριστούργημα του Σελίν "Ταξίδι στην άκρη της νύχτας"σημαίνει ότι επικροτούμε το ότι ήταν αντισημίτης και φιλοναζιστής;
Το ότι απολαμβάνουμε τους πίνακες του Βλαμένκ σημαίνει ότι επικροτούμε την ναζιστική του άποψη;
Το ότι αποδεχόμαστε τις θεωρίες του Αινστάιν σημαίνει ότι επικροτούμε ότι ήταν άθλιος πατέρας που εγκατέλειψε τα παιδιά του;
Σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες αυτά είναι ξεκάθαρα από χρόνια , όπως  επίσης και η αντίληψη ότι ο συγγραφέας, ο καλλιτέχνης, ο πνευματικός άνθρωπος πρέπει να παίρνει θέση για τα προβλήματα του τόπου του και όχι να παριστάνει την γλάστρα των φιλολογικών ή άλλων εσπερίδων.
Εδώ όμως , στον τόπο όπου κανείς σχεδόν δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση δημόσια για τίποτα, και αν πάρει, η ζωή του, συνήθως, δεν συνάδει με τα λεγόμενα του ξενίζει και απωθεί η Δημόσια Άποψη, ακούς μονίμως "τί θέλει και μιλά αυτός;"
Όμως ΟΛΟΙ μπορούν να μιλούν και ΟΛΑ μπορούν να λεχθούν (εκτός απ΄ την προτροπή σε διάπραξη εγκλήματος και βέβαια τις ρατσιστικές αναφορές που αποτελούν Εγκλημα σε όλο τον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο πλήν της Ελλάδος) 
Ο Μακριδάκης θεωρείται γραφικός για τον τρόπο που ζει.Δικαίωμα του.Μην τον κάνετε παρέα.
Ενοχλεί επειδή φωνάζει.Βάλτε τις μικροαστικές βολικές σας ωτοασπίδες και μην τον ακούτε.
Αλλά δεν έχετε κανένα δικαίωμα να τσουβαλιάζετε τον συγγραφέα με τον άνθρωπο και να κατηγορείτε συλλήβδην.
Αν εσείς έχετε δικαίωμα να μας λέτε ότι δεν συμφωνείτε με τους βασανισμούς αλλά συμμετέχετε σε μια κυβέρνηση που βασανίζει έχουμε κι εμείς δικαίωμα να το τονίζουμε.
Αν εσείς έχετε δικαίωμα να μας λέτε ότι είστε κατά των περικοπών αλλά να συμμετέχετε σε μία κυβέρνηση που περικόπτει τα πάντα βάναυσα, από μισθούς μέχρι δικαιώματα ,έχουμε κι εμείς δικαίωμα να το σχολιάζουμε ειρωνικά.
Εν τέλει αν εσείς έχετε μπερδέψει τον φάντη με το ρετσινόλαδο δεν είμαστε κι εμείς υποχρεωμένοι να το καταπίνουμε αμάσητα.
Αν δεν σας αρέσουν δε αυτά που γράφω παραπάνω μπορείτε να με φιμώσετε ανακηρύσσοντας την χώρα σ΄αυτό που πάτε να την καταντήσετε.
Μία Ευρωπαίκή Ταλιμπανία.
Δώστε μας όμως πρώτα ένα εισιτήριο για μια πολιτισμένη χώρα, εσείς οι ευρωπαιστές, και καθήστε πίσω μ αυτούς που σας ταιριάζουν, τους σκοταδιστές.

Σοφία Λαμπίκη

14 σχόλια:

  1. Το καλύτερο μακράν σχόλιο
    στον πόλεμο που γίνεται κατά του Γιάννη

    να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δημήτρης Λαβατσής27 Οκτωβρίου 2012 στις 6:35 μ.μ.

    Σχόλιο για τον κ Θεοτοκά που ανήρτησα στον Πολίτη:

    Κύριε Θεοτοκά τα κόμματα και τα πολιτικά πρόσωπα που επί πολλά έτη μας έκαναν επίδειξη εναλλακτικής ευαισθησίας και την περίοδο της κρίσης έχουν επιλεκτικές ευαισθησίες προς την σταθερότητα, την ασφάλεια και την ευρυθμία(δηλαδή την ασυδοσία) του επιχειρείν, τα κόμματα και τα πρόσωπα, όπως η ΔΗΜΑΡ και τα στελέχη της, που προωθούν την κοινωνική ερήμωση δεν δικαιούνται να παριστάνουν τους θιγόμενους. Ναι δεν είσαστε φασίστες με την παραδοσιακή έννοια του όρου αλλά είσθε υπέρ του οικονομικού ολοκληρωτισμού της "δημοκρατίας των εταιρειών" και της κατάργησης κάθε δημοκρατικής αντιπαράθεσης. Η δημοκρατία της Βαϊμάρης τα τελευταία χρόνια επί Μρίνιγκ νομοθετούσε με διατάγματα. Εσείς με ένα ή δύο άρθρα που θα ψηφίσετε ή θα ανεχθείτε(!) ανατρέπετε όλες τις κοινωνικές κατακτήσεις στην χώρα μας, αυτές που δίνουν νόημα στην δημοκρατία. Δικαίως λοιπόν ο Γ.Μακριδάκης σας θεωρεί συνοδοιπόρους της κατασταλτικής μηχανής, της συμμορίας των μπράβων της εργοδοσίας. Όλες οι πλευρές της τετρακομματικής κυβέρνησης την ίδια υπηρεσία προσφέρουν, ο καθένας με τα ταλέντα του. Εσείς με την γλυκερή φωνή και τις νουθεσίες του κυρ Φώτη ή τους εξυπνακισμούς του κάθε Μαργαρίτη..Έχουμε βεβαίως πέρα από εσάς της ΔΗΜΑΡ :Πρώτη την ΝΔ (ΕΡΕ πλέον) με την αντικομουνιστική και αντικινηματική έπαρση του κ Δένδια και του παλαιού τσεκουροφόρου αλλά και την πληκτική λεκτικά όσο και καταστροφική ως πολιτική εάν υλοποιηθεί (καθότι ατάλαντου ανδρός) εκφώνηση του γυμνασιάρχη της δεκαετίας του 60 Σαμαρά. Δεύτερο το ΠΑΣΟΚ.Η πλήρης γελοιοποίηση των εννοιών: Πανελλήνιο ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ Κίνημα. Τώρα για ποιόν σοσιαλισμό μιλάνε ίσως εσείς της ΔΗΜΑΡ μπορείτε να μας το αποδελτιώσετε ως γνώστες των κωδικών του εκσυγχρονισμού! Και τρίτος σύμμαχος σας η
    Χ.Α. Μεγάλη η υπηρεσία που σας προσφέρουν μπουρδουκλώνοντας στα προπολιτικά σχήματα ερμηνείας του κόσμου τα πιο ηττημένα πολιτισμικά στρώματα που ταυτόχρονα η μαμά σας η καπιταλιστική αγορά έφτυσε με τον ποίο (απο)φασιστικό τρόπο.
    Ίσως να θυμάστε τι απάντησε ο Πικάσο στον Γερμανό Διοικητή του Παρισιού όταν τον ρώτησε εμπρός στην Γκουέρνικα :"εσείς το φτιάξατε αυτό;"
    Και ένα τελευταίο :δεν γνωρίζω αν ο πρώτος σχολιαστής ο κ Ξενάκης είναι ο συγγράψας το πόνημα περί δεινών του επιχειρείν από τους αδίστακτους εργαζόμενους. Αν πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο ο κύριος αυτός επιβεβαιώνει την ενότητα σας. Την ενότητα των μνημονιακών δυνάμεων που πυροβολούν την δημοκρατία.
    Δημήτρης Λαβατσής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε θεοτοκά, ότι γράφετε αφορά μόνον εσάς τον ίδιο και τους ομοίους σας. Κοιταχτείτε στον καθρέφτη και θα το διαπιστώσετε αν σας έχει μείνει ελάχιστη ηθική... νοημοσύνη. Μην ξεφτιλίζεστε άλλο. Δεν χρειάζεται. Το έχετε κάνει ήδη με τις επιλογές σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημήτρης Σερεμέτης27 Οκτωβρίου 2012 στις 7:49 μ.μ.

    Εύγε!
    Ανάγκη μεγάλη
    να πούμε πιά τα σύκα σύκα...
    και, συχνά, μας λείπουνε τα λόγια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημήτρης Σερεμέτης
      Διετέλεσε σύμβουλος στα υπουργεία Υγείας (1993-96) και Εθνικής Οικονομίας (1989-90) όπως και Πρόεδρος–Γενικός Διευθυντής του Γ’ Περιφερειακού Συστήματος Υγείας – Πρόνοιας στην Περιφέρεια Αττικής (2001-03) με έδρα τον Πειραιά επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ.

      Διαγραφή
  5. Δημήτρης Σερεμέτης
    Διετέλεσε σύμβουλος στα υπουργεία Υγείας (1993-96) και Εθνικής Οικονομίας (1989-90) όπως και Πρόεδρος–Γενικός Διευθυντής του Γ’ Περιφερειακού Συστήματος Υγείας – Πρόνοιας στην Περιφέρεια Αττικής (2001-03) με έδρα τον Πειραιά επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι προσθέτουν αυτά στο σχόλιο που έκανα; Αν τα θεωρείτε αναγκαία για να πάρει οποισδήποτε θέση ίσως θάπρεπε να γράψετε επίσης το γιατί και πώς απολύθηκα επίσης επί κυβέρνησης Πασόκ...

      Διαγραφή
    2. Κακομοίρη ψάχνεις να εξιλεωθείς.

      Διαγραφή
    3. Εσύ κρυπτόμενος άραγε τι ψάχνεις; Τι άλλο εκτός απο το να προκαλέσεις φτηνιάρικα και εκ του ασφαλούς; Αφού ξέρεις τόσα πολλά φώτισέ μας κι απο τι πρέπει να "εξιλεωθώ". Γιατί τάχα νάμαι "κακομοίρης".

      Διαγραφή
    4. Αν είναι αληθεια αυτά που σου γραφουν τι περισσοτερο ή λιγοτερο κανει από σενα ο Φανουριος ;

      Διαγραφή
  6. και σημερα στο συριζα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ξέχασε να γράψεις ότι είναι καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου
      και γιατί μας τα γράφεις; επειδή δεν είναι στη ΔΗΜΑΡ;

      Διαγραφή
    2. Το θέμα δεν είμαι εγώ. Όποιος θέλει να μεταθέσει αλλού το ενδιαφέρον μπορεί αν θέλει και να μοιρολογήσει ή να σκαλίσει το βιογραφικό μου για να κουτσομπολέψει ό,τι τον ερεθίζει. Αυτή όμως είναι η διαστροφή που δείχνεται και στην περίπτωση του Μακριδάκη.
      Σπολάτη σας κακόμοιροι!

      Διαγραφή