Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Η κεκτημένη ταχύτητα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) στην εκτέλεση άνωθεν εντολών, του Σταύρου Σταυρινούδη

΄

Οι φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις!!! (διαγωνισμός) για τα Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β) ξεκίνησαν τη Δευτέρα 21 Μαΐου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας όπου η Επιτροπή επέλεξε ένα κείμενο, της Γλύκατζη-Αρβελέρ, με μεγάλες δυσκολίες στην κατανόηση και έξω από τους επίκαιρους προβληματισμούς των νέων.
 Χαρακτηριστικά η ίδια αναφέρει «Αν επέλεγα εγώ θέματα για τις εξετάσεις δεν θα έβαζα ποτέ κείμενο της Αρβελέρ. Γράφω δύσκολα, δεν είναι για παιδιά τα κείμενα μου. Στην Γαλλία, όπου ως πρύτανης δίνω εγώ τα θέματα στα σχολεία, ποτέ δεν έδωσα τέτοια θέματα. Ουδέποτε θα έδινα εγώ τέτοιο κείμενο. Τι δίνετε εδώ στα παιδιά; Τι πράγματα είναι αυτά;»

 Ακολούθησε την Τετάρτη 23 Μαΐου το μάθημα Γενικής Παιδείας (Βιολογία ή Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής ή Φυσική ή Ιστορία) όπου στη Βιολογία αναπτύχθηκαν εύλογες ενστάσεις για την ασάφεια των θεμάτων καθώς και των προτεινόμενων απαντήσεων, με τις μεγαλύτερες να επικεντρώνονται στο θέμα Δ1 (10 μονάδες στις 100).
 Για τα Μαθηματικά σε δελτίο τύπου της η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει «Τα θέματα χαρακτηρίζονται με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά». Για άλλη μια χρονιά τα θέματα στη Φυσική και την Ιστορία ήταν πέρα από κάθε προσδοκία δύσκολα, αλλά ποιος ασχολείται μ’ αυτά από τη στιγμή (που λόγω επαναλαμβανόμενης –χρονικά- δυσκολίας) επιλέγονται από μεμονωμένους μαθητές.

 Την Παρασκευή 25 Μαΐου ήρθε η σειρά τα παιδιά της θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης να εξεταστούν στη Φυσική και η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) κατάφερε ποικιλοτρόπως να γίνει ο αρνητικός πρωταγωνιστής. Και λέω ποικιλοτρόπως γιατί δεν είναι μόνο η λάθος διατύπωση στο ερώτημα Γ4 (είναι φυσικά επιστημονικά αποδεκτό ότι στη συγκεκριμένη διατύπωση δεν αντιστοιχεί η λύση που πρότεινε η ΚΕΕ γιατί μια γνησίως αύξουσα συνάρτηση δεν μπορεί να έχει μέγιστο στο R), είναι και η μη διαβάθμιση στη δυσκολία των θεμάτων, είναι και η χρονική διάρκεια των 3 ωρών που δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση θεμάτων τέτοιου επιπέδου και τέλος το γεγονός ότι το 80% αυτών των θεμάτων δόθηκαν και στους εργαζόμενους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων και ΕΠΑΛ. Πρέπει να επισημάνουμε ότι οι επιστημονικές ενώσεις ορθώς καταθέτουν τις τεκμηριωμένες τους απόψεις προβληματισμούς και ενστάσεις επί των θεμάτων και των λύσεων που προτείνει η ΚΕΕ. Από την άλλη πρέπει τα μέλη της ΚΕΕ να καταλάβουν ότι η «αφαίρεση» δεν είναι η πράξη με την οποία πρέπει κανείς να διαχειρίζεται τα λάθη του, ειδικά όταν αυτά προέρχονται από κεκτημένη ταχύτητα στην εκτέλεση άνωθεν εντολών. · Εντολών που ρίχνουν νερό στο μύλο της οικονομικής εξάντλησης της ελληνικής οικογένειας μετατρέποντας τις εισαγωγικές εξετάσεις σε μια ακόμη ταξική διάκριση σε βάρος των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων γιατί η επιλογή τέτοιων θεμάτων αποτελεί κοινωνική αναλγησία ή στην καλύτερη περίπτωση αδιαφορία.
 · Εντολών που θα ρίξουν σε λίγους μήνες νερό στο μύλο της προπαγάνδας ότι δεν είναι δυνατό κάποιος που έγραψε 10 στη Φυσική να εισάγεται στο Φυσικό του Ηρακλείου.
 · Εντολών που θα ρίξουν νερό στο μύλο του φιλελεύθερου σλόγκαν ότι «την κακή λειτουργία των σχολείων μόνο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με κριτήριο την επίδοση των μαθητών τους μπορεί να τα βελτιώσει» στοχεύοντας σε απολύσεις.
 Ειδικότερα σήμερα, που οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές οδήγησαν τη Δημόσια Παιδεία σε πλήρη κατάρρευση και για ακόμη μια φορά αναδείχθηκαν οι αδυναμίες, οι στρεβλώσεις και οι παθογένειες μιας ψυχοφθόρας διαδικασίας, που κάθε χρόνο ταλαιπωρεί τη μαθητική νεολαία και εξαντλεί οικονομικά την ελληνική οικογένεια είναι επιτακτική μια ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα έχει :
 · στόχο μια σύγχρονη, ποιοτικά αναβαθμισμένη, δημόσια εκπαίδευση, που θα παρέχεται δωρεάν σε κάθε παιδί και νέο/νέα χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς
 · ως επίκεντρο την ανασυγκρότηση συνολικά του Λυκείου ως αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας, την κατάργηση των γενικών εξετάσεων και τη μετακίνηση προς την ανοιχτή πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.

 Σταυρινούδης Σταύρος, Φυσικός
 Πρόεδρος ΕΛΜΕ Χίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου