Μιλά όταν χρειάζεται και σιωπά όταν πρέπει, θέτει ερωτήματα και βασανίζει με γρίφους.
Σάββατο 28 Απριλίου 2012
Επιστολή στους μαθητές μου
παιδιά μου,
εσείς που την Κυριακή ή όποια άλλη Κυριακή της ζωής σας θα πάτε να ψηφίσετε να μην ξεχνάτε ότι:
1. Ψηφίζοντας παραχωρείτε σε κάποιους το δικαίωμα να αποφασίζουν για τη ζωή σας για πολύ πολύ καιρό.
2. Τους δίνετε το δικαίωμα να αποφασίζουν για το μέλλον της χώρας μας , του τόπου μας , της θάλασσας, των βουνών, των πουλιών, των παιδιών που θα γεννηθούν.
3. Τους δίνετε το δικαίωμα να ξεφτιλίζουν την Ιστορία μας, να ξεχνούν ή να λασπολογούν τους αγώνες που έδωσαν με αίμα οι πατεράδες κι οι παππούδες μας.
Αγαπητά μου παιδιά που φέτος θα αποφοιτήσετε αλλά και οι επόμενοι ,
στις εκλογές -όπως και σε όλες τις σοβαρές αποφάσεις της ζωής μας- δεν αποφασίζουμε με θυμό αλλά με την καρδιά και το μυαλό μας.
Διαλέγουμε αυτούς που μας ταιριάζουν και συμφωνούν με τις ιδέες μας, αυτούς που μας σέβονται και θα σταθούν δίπλα μας όχι σαν σε συμμορία εγκληματιών αλλά σαν άνθρωποι αλληλέγγυοι σε ανθρώπους , σε ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους.
Δεν ψηφίζουμε ΜΟΝΟ για την πάρτη μας , για το Συμφέρον το προσωπικό αλλά για το κοινό καλό, του τόπου και των ανθρώπων.
Σκεφτείτε αν σε αυτόν που θα ψηφίσετε θα εμπιστευόσασταν κάτι πολύτιμο δικό σας να το διαχειριστεί και μετά αποφασίστε. Υπάρχει πιο πολύτιμο πράγμα από τον τόπο και το μέλλον μας -σας;
Μην ψηφίσετε με μίσος αλλά με μυαλό κοιτώντας το μέλλον.
Μην επιβραβεύσετε κλέφτες και φονιάδες, ψεύτες και απατεώνες.
Διαλέξτε ανθρώπους έντιμους και ειλικρινείς, διαλέξτε κάποιους που θα κάνατε παρέα σε μια δύσκολη στιγμή της ζωής σας.
Διαλέξτε αυτούς που οι πράξεις τους αντιστοιχούν στα λόγια τους.
ΜΗΝ ΑΠΕΧΕΤΕ. Τους ψηφίζετε στην ουσία χωρίς να πάτε.
Μην ακούτε τις κραυγές μίσους εναντίον άλλων ανθρώπων που είναι τόσο φτωχοί όσο κι εσείς, άλλοι είναι οι εχθροί μας.
Το ξέρω , αγαπημένα μας παιδιά, ότι εμάς , τους παλιούς κατηγορείτε για το χάλι της Ελλάδας σήμερα .
Έχετε δίκιο, μπορεί να μην φταίμε όλοι αλλά φταίμε οι περισσότεροι...
ΟΜΩΣ , αν δεν ψηφίσετε σωστά, αν δεν δράσετε, από δω και πέρα θα φταίτε ΕΣΕΙΣ.
Από δω και πέρα η Ευθύνη περνάει στα χέρια σας.
ΚΑΛΗ ΨΗΦΟ
η δασκάλα σας
Σοφία Λαμπίκη
Αγαπητή Σοφία Λαμπίκη. Εάν είστε δασκάλα λυπάμαι πάρα πολύ τους μαθητές σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ χρήση όρων "Δεν ψηφίζουμε για την πάρτη μας" παραπέμπουν σε εξαιρετική χρήση της ελληνικής γλώσσας με εξαιρετικά διδακτική προσέγγιση.
Επίσης η προτροπή προς τα παιδιά να μην ακούν τις κραυγές μίσους προς άλλους φτωχούς ανθρώπους αλλά προς τους εχθρούς μας, δείχνει το πως αντιλαμβάνεστε τον πολιτισμό στη ζωή σας.
Μην επιβραβεύετε "κλέφτες και φονιάδες". Είναι αρκετά ενδιαφέρον, να εξηγήσετε στους μαθητές σας ποιοι είναι οι φονιάδες και γιατί τους χαρακτηρίζετε έτσι.
Και κάτι τελευταίο, ο εξευτελισμός της Ιστορίας δεν γίνεται μόνο με τον τρόπο των "άλλων", μπορεί να γίνεται και με τον δικό σας. Το έχετε σκεφτεί ποτέ; Στην Ευρώπη μας φτύνουν κι εμείς νομίζουμε ότι βρέχει.
Και παρακαλώ, μην αρχίσετε το ότι οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι είναι σκληρά εργαζόμενοι γιατί τότε θα πρέπει να σας πω ότι οι Δάσκαλοι σε όλη την Ευρώπη το καλοκαίρι έχουν 1 μήνα μόνο άδεια κι εσείς απολαμβάνετε τα μπάνια σας από τις 15 Ιουνίου έως την 1η του Σεπτέμβρη... αν δεν έχει καλό καιρό και πάρετε κι από τη σημαία μερικές μέρες ακόμα...
Aν είστε γονιός λυπάμαι τα παιδιά σου.
ΔιαγραφήΚαι λυπάμαι και τους δασκάλους τους επίσης.
Ρε Σοφία, άσε τα παιδιά στην τύφλα τους.
Άσε να συνεχίσουν στο δρόμο που χάραξαν οι γονείς και οι συγγενείς τους.
Αυτό θέλει το σύστημα: Οι δάσκαλοι να παπαγαλίζουν τα σχολικά βιβλία και τις ιδέες των κατά πλειοψηφία, βολεμένων και ξεπουλημένων όσο και αμόρφωτων γονιών τους.
Σας ενόχλησε η λέξη "πάρτη"; Προφανώς αγνοείτε τι σημαίνει! Πάρτη είναι το μουσικό κείμενο ενός οργάνου, μέρος της παρτιτούρας. Ο μαέστρος διαβάζει την παρτιτούρα, όπου είναι γραμμένα τα μέρη όλων των οργάνων, και οι υπόλοιποι μουσικοί διαβάζουν ο καθένας την πάρτη του. Όμως, προκειμένου το συλλογικό αποτέλεσμα να είναι καλό, δεν αρκεί να "κοιτάζει ο καθένας την πάρτη του". Πρέπει συγχρόνως να ακούει ο ένας τον άλλον, γιατί το πολυοργανικό μουσικό έργο είναι συλλογικό και όχι ατομικιστική επίδειξη δεξιοτεχνίας.
ΔιαγραφήΚατ' επέκταση, όταν πράττουμε κοιτάζοντας την πάρτη μας, όταν, για παράδειγμα, ψηφίζουμε κατ' αυτόν τον τρόπο -όπως έκαναν οι νεοέλληνες τα τελευταία τριάντα τουλάχιστον χρόνια-, σημαίνει ότι έχουμε έλλειψη κοινωνικής συνείδησης. Τα αποτελέσματα τα υποστήκαμε όλα αυτά τα χρόνια όσοι δεν είχαμε αυτόν τον τρόπο σκέψης και τις συνέπειες τις βιώνουμε τώρα όλοι, ή σχεδόν όλοι, φταίχτες και μη.
Το να ψέγει κανείς αυτού του είδους τη στάση, δηλαδή τον ατομικισμό, είναι δείγμα ηθικής ακεραιότητας. Αν εσάς σας ενοχλεί η κοινωνική συνείδηση και η ηθική ακεραιότητα ενός δασκάλου, δεν αμφιβάλλω ότι τα παιδιά σας θα είναι άξιοι συνεχιστές του νεοελληνικού ατομικιστικού είδους.
Ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί δάσκαλοι σαν την κυρία Λαμπίκη. Αν αναζητάτε τη φιγούρα του τεμπέλη δημοσίου υπαλλήλου, θα δυσκολευτείτε να τη συναντήσετε στα δημόσια σχολεία. Οι τεμπέληδες έχουν φροντίσει να βολευτούν αλλού. Είναι πάρα πολλοί οι δάσκαλοι που προσπαθούν να αναπληρώσουν τα κενά που οι γονείς έχετε δημιουργήσει.
Αγαπητέ ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήαδυνατώ να σας εξηγήσω τί σημαίνει επικοινωνιακό περιβάλλον της χρήσης της γλώσσας κάτι που αποτελεί μέρος της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας πιά στα σχολεία.
Για τα υπόλοιπα σχόλια σας σας παραπέμπω στην αξιολόγηση Πίζα της ΕΕ η οποία τεκμηριώνει ότι οι Έλληνες κατατάσσονται τελευταίοι στην πλήρη κατανόηση γραπτού κειμένου άνω των 30 λέξεων.
Η άδεια κατά την διάρκεια του θέρους ούτε με αφορά ούτε με απασχόλησε ποτέ.
Παρακαλώ την επόμενη φορά να έχω την χαρά του ονόματός σας όταν ασκείτε κριτική στην χρήση από μέρους μου της νεοελληνικής γλώσσας.
Ευχαριστώ για το σχόλιο σας
σλ
ΑνώνυμοςApr 30, 2012 08:33 AM
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο που γραφεις για την αδεια των εκπαιδευτικων ειναι ανακριβες. Ναι, οι εκπαιδευτικοι στην Ελλαδα (στην πρωτοβαθμια και δευτεροβαθμια εκπαιδευση μονο) σταματουν να κανουν μαθηματα απο τα μεσα περιπου ιουνιου μεχρι τις αρχες σεπτ. Ομως σε ολη την υπολοιπη ευρωπη κατα την διαρκεια του ετους υπαρχουν περισσοτεροες εορτες οι οποιες εορταζονται για 1-2 εβδομαδες και τα σχολεια κλεινουν καθως και πολλες τοπικες αργιες. Αθροιστικα δεν υπαρχει διαφορα στις ημερες που τα σχολεια ειναι ανοιχτα σε ελλαδα και ευρωπη. Η διαφορα ειναι οτι στην γερμανια μπορεις να κανεις μαθημα τον ιουνιο και τον ιουλιο γιατι εχει 20-30C στην χειροτερη. Στην Ελλαδα και ειδικα στα αστικα κεντρα δεν πεφτει ουτε το βραδυ κατω απο 30C. Αν πιστευεις οτι μπορει να γινει μαθημα με 40-45C εισαι ευπροσδεκτος να δοκιμασεις.