Τρίτη 24 Απριλίου 2012

ΕΚΛΟΓΕΣ 6 ΜΑΪΟΥ : Οι περικοπές πνίγουν την παιδεία


            
                                         
του Σταύρου Σταυρινούδη

 Προέδρου της ΕΛΜΕ Χίου
 Μέλους εκλογικής επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Χίου

Την κατάρρευση της Δημόσιας και Δωρεάν παιδείας τα τελευταία 2,5 χρόνια με τη συμβολή των μνημονίων, των μεσοπρόθεσμων και των εφαρμοστικών τους νόμων αποτυπώνουν πλέον καθαρά οι αριθμοί και η καθημερινή πράξη.
Ξετυλίγοντας κανείς το κουβάρι αυτής της περιόδου μπορεί να ξεχάσει πως η πρώτη εγκύκλιος που υπέγραψε η κυρία Διαμαντοπούλου ως Υπουργός Παιδείας τον Οκτώβριο του 2009 ήταν η αναστολή λειτουργίας της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης; Μιας υποστηρικτικής δομής που σταδιακά καταργήθηκε για όλες τις Λυκειακές μονάδες πλην αυτών των δυσπρόσιτων περιοχών όπου συνεχίζεται με πολλούς περιοριστικούς όρους και μόνο για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου.
 Στα αυτιά του κάθε μέλους της εκπαιδευτικής κοινότητας αντηχούν οι φράσεις στοχοποίησης που εξαπέλυε εκείνη την περίοδο καθημερινά η κυρία Διαμαντοπούλου μέσω των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης.
Αυτά τα 2,5 χρόνια ως εκπαιδευτικοί γίναμε θύματα μιας βάρβαρης πολιτικής που έχει επιφέρει:
 · Ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων
 · Δραματική μείωση αποδοχών της τάξης του 40%
· Αύξηση ορίων συνταξιοδότησης και μείωση συντάξεων και εφάπαξ
 · Κατάρρευση επικουρικών και ασφαλιστικών ταμείων
 · Διάλυση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών υγείας
 · Κατάργηση εκπαιδευτικών αδειών και υποβάθμιση επιμορφωτικών δομών

 Στο χώρο του σχολείου μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί γίναμε μάρτυρες μιας βάρβαρης πολιτικής που:
 · Έβαλε ταφόπλακα στις υποστηρικτικές δομές «Ενισχυτική Διδασκαλία» για τα γυμνάσια και «Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη» για τα λύκεια
· Κατάργησε τα Αθλητικά Σχολεία · Υποβάθμισε τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
 · Έκλεισε τα 22 από τα 58 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
 · Διόγκωσε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα (25, 26 και 27 μαθητές ανά τμήμα)
 · Έκλεισε τις σχολικές βιβλιοθήκες που δημιουργήθηκαν από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα
 · Περιέκοψε τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών κατά 50-60% σε μια διετία
· Κατάργησε και συγχώνευσε σχολικές μονάδες .Μπήκε λουκέτο σε 851 δημοτικά (7,8%) και σε 205 γυμνάσια-λύκεια (6,5%)
· Φτάσαμε στο τέλος του διδακτικού έτους και τα βιβλία ακόμα αναμένονται στα σχολεία

Έγινε φανερό πως πίσω από τις ηχηρές διακηρύξεις για το «Νέο Σχολείο» την «Ψηφιακή τάξη» με το σύνθημα «Πρώτα ο μαθητής» ξεδιπλώθηκε από την «Υπουργό της Φωτοτυπίας» το «φτηνό σχολείο» , «ο υποσιτιζόμενος μαθητής», «ο άνεργος και άστεγος γονιός» και ο «υπό απόλυση εκπαιδευτικός» .

Φίλες και Φίλοι θεωρώντας τη μόρφωση ως δημόσιο αγαθό και κοινωνικό δικαίωμα , για κάθε άνθρωπο προσωπικά και για την κοινωνία στο σύνολό της, είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα η χρηματοδότηση για την αναστήλωση τη στελέχωση και την αναβάθμιση, του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
 Ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να έχει στο κέντρο της προσοχής του τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Να εδραιώνεται στην πεποίθηση ότι η μόρφωση του πολίτη είναι προς το δικό του συμφέρον, αλλά και της κοινωνίας.
 Να διαμορφώνει πολίτες µε συνείδηση των προβλημάτων του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντος, που θα είναι ικανοί να αντιστέκονται σε κάθε είδους αυθαιρεσία, εκμετάλλευση και καταπίεση και να παίρνουν οι ίδιοι στα χέρια τους τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στον τόπο µας. Πολίτες µε οικολογική παιδεία και συνείδηση, ικανούς να προστατεύουν το περιβάλλον από κάθε κίνδυνο που το απειλεί.
 Με αυτό το στόχο πρέπει να προσέλθουμε στις 6 Μαΐου στις κάλπες έχοντας κατά νου πως κάθε μέρα που περνά έρχεται πιο κοντά μας η ώρα της Δημοκρατίας, η ώρα της ανατροπής. Το δίλημμα της κάλπης δεν θα είναι μνημόνιο ή χρεοκοπία. Το μνημόνιο είναι πια προφανές σε όλους ότι είναι συνώνυμο της χρεοκοπίας.
 Το δίλημμα της κάλπης θα είναι ένα και μοναδικό: Συγκυβέρνηση των συνεταίρων του δικομματισμού και συνεχή υποβάθμιση της εκπαίδευσης ή ένας νέος συνασπισμός εξουσίας με πυρήνα τις δυνάμεις της αριστεράς για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
 Για ένα σχολεία που θα χωράει όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

 «ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΥΣ»

1 σχόλιο: